piątek, 27 grudnia 2013

Niechciany prezent pod choinkę? Co zrobić...


Dostaliście w tym roku pod choinkę jakiś nietrafiony prezent? Co zrobić, żeby wymienić albo zwrócić niechciany prezent przeczytacie w dzisiejszym poście.

Otrzymanie prezentu, który nie do końca spełnia nasze oczekiwania może przytrafić się każdemu. Pamiętaj, że chęć jego wymiany to nic złego. Nie warto więc udawać, że prezent nam się podoba i później kombinować jak zdobyć dowód zakupu. Najlepiej zdobyć się na szczerość i delikatnie, ale uczciwie przyznać się, że chętnie wymienimy prezent na coś co będzie nam się podobać...


Pierwszą, niezbędną rzeczą jest zdobycie dowodu zakupu. Wbrew pozorom i powszechnemu przekonaniu nie musi być to paragon. W zależności od tego jak płacono za prezent może to być również dowód transakcji dokonanej kartą, komórką, dowód przelewu, a także wyciąg z internetowego konta.

Dodatkowo, niektóre sklepy - np. IKEA - wymagają jedynie numeru karty programu lojalnościowego.

Są jednak prezenty, których nie zwrócisz... Sklepy nie przyjmują z powrotem chociażby bielizny oraz towarów, które nie są w stanie nienaruszonym. Jeśli nie podobają się tobie otrzymane ubrania, nie zrywaj z nich metek! Jeżeli natomiast chodzi o produkty w opakowaniach - prawo dopuszcza odesłanie sprzętu bez opakowania, jeśli zapakowany jest w sposób uniemożliwia­ją­cy jego zniszczenie.

Najłatwiej będzie nam zwrócić towar, jeśli ten jest niezgodny z umową, a więc posiada jakieś widoczne wady. Kiedy jednak zwracamy prezent, bo po prostu nie przypadł nam do gustu, zaczynają się schody.

Poza zakupami przez Internet, w większości przypadków nie ma czegoś takiego jak zwrot nowego, niewadliwego towaru. W takim przypadku zarówno zwrot, jak i wymiana towaru zależy od dobrej woli sklepu. Część sklepów idzie swoim Klientom całkowicie na rękę, inne proponują jedynie możliwość wymiany, ale zgodnie z prawem nie muszą tego robić wcale. Przy zakupach w sieci, konsument jest w o wiele bardziej komfortowej sytuacji. E-zakupy podpadają pod zawieranie umów na odległość.

Jeśli prezenty zostały kupione przez Internet to możesz zwrócić każdy rodzaj towaru bez wyraźnego powodu. Jedyne warunki, jakie trzeba spełnić, to zawiadomić sprzedawcę o chęci zwrotu w ciągu 10 dni od zakupu i przesłać towar z powrotem w ciągu 14 dni od wspomnianego zawiadomienia. Jedyny koszt, jaki przyjdzie nam ponieść to koszt przesyłki zwrotnej do sklepu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz